20. Yıl Kamu Spotu

20. Yıl Kampanyasının Hikayesi (Kamu Spotu, Billboard ve Sosyal Medya Çalışması)

  • Ben oğluma pet şişe sürüleri değil, sardalya sürüleri bırakmak istiyorum.
  • 10-15 metrelik havuzlarda değil açık denizlerde kulaç atsın istiyorum.
  • Her lodos sonrası kumsala taşınan çöpleri değil, o kumsallara çıkan caretta carettaları bırakmak istiyorum.
  • Denize dökülen ırmakları tertemiz bırakmak istiyorum; dev birer fabrika borusuna dönmüş olarak değil.
  • Gelecek nesillere bırakabileceğimiz en değerli miras, tertemiz bir deniz; ama şu an sizin yardımınıza ihtiyacı var.
  • Denizi seviyorsanız ona arkanızı değil, yüzünüzü dönün.

"ÇÜNKÜ DENİZ VARSA HAYAT VAR!”

TURMEPA, derneğin yirminci kuruluş yılı etkinlikleri çerçevesinde öncelikle ulusal çapta bir farkındalık kampanyası başlatmıştır. Bu kampanyanın ana hedefi, TURMEPA’nın adının  ve faaliyetlerinin bilinirliğini arttırmak ve kamuoyunda denizlerimizin durumuna dikkat çekmek olarak belirlenmiştir. Bu sebeple kamuoyuna mal olmuş ve derneğin sözcüsü olabilecek isimler ile görüşmeler başlatılmış ve sonunda ülkenin önde gelen, bilinçli ve çevre sorunlarına hassasiyetle yaklaşan, değerli oyuncularla anlaşmaya varılmıştır. 

TV’lerde beğeniyle izlenen oyuncular Bergüzar Korel, Halit Ergenç, Mehmet Günsür ve Melisa Sözen bu kampanyada  gönüllü olarak yer almıştır. Derneğin Kurucu ve Onursal Başkanı Rahmi M. Koç ve Yönetim Kurulu Başkanı Tezcan M. Yaramancı da spotta kamuoyuna mesaj vermiştir. Böylesine dev bir farkındalık kampanyası için bir gönüllü ağı kuran TURMEPA, kısa zamanda Alice BBDO’nun kreatif ekibinin bu kampanyanın senaryosunu ve buna paralel olarak da gerekli görsel billboard ve afiş çalışmalarının da hazırlanmasını sağlamıştır.

Özenle hazırlanan kamu spotunun yanı sıra billboard ve afiş çalışmalarını da içeren dev farkındalık kampanyası ile milyonlara ulaşılmıştır. RTÜK tarafından da onaylanan kamu spotunun medya planı, Koç Holding’in de çalıştığı Universal Mccann’in (UM) bilabedel desteği ile yapılmıştır. Yapılan medya planlaması sayesinde:

  • Kamu spotları, İDO TV’de deniz otobüsleri seferleri boyunca yayınlanmaktadır. Bu sayede ayda ortalama 8 milyon kişiye ulaşılmıştır.
  • Kamu spotu aynı zamanda Medyaist üzerinden İstanbul, İzmir, Adana, Antalya, Aydın, Balıkesir, Hatay, Edirne, Kırklareli, Kocaeli, Mersin, Muğla, Rize, Tekirdağ, Zonguldak ve Yalova illerindeki sinemalarda da film gösterimi öncesinde 1 hafta süreyle yayınlanmıştır.
  • Aynı zamanda Ströer Kentvizyon da kampanyaya Kasım - Aralık aylarında bilabedel billboard desteği vererek katkıda bulunmuştur. İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa’da 700 billboard tahsis edilmiştir. Bu sayede mesajlarımız, billboard üzerinden 18 milyona ulaşmıştır.
  • TV ve billboard afişlerinin yanı sıra Aksaray - Havalimanı ve Kabataş - Bağcılar hatlarında 150 adet afiş, metrolarda bilabedel olarak 12 - 18 Kasım tarihleri arasında asılmıştır. Bu sayede yaklaşık 2.4 milyona ulaşılmıştır.
  • SeaLife, Turkish Time, All For Kids, Baby&You, Time Out Türkçe, Campaign, Voyager, Mother, Brand Age, Marketing Türkiye, Traveller, National Geographic, Motor Boat, EKO IQ, Naviga ve Uçuş Noktası gibi 16 dergide ücretsiz olarak ilanımız yayınlanmıştır.
  • Sinema gösterimleri sayesinde 16 ilde 828.603 kişiye ulaşılmıştır.
  • 20. yıl kamu spotumuz sadece Facebook’ta 1.528.320 kişiye erişmiştir.
  • UM’in verilerine göre televizyonlarda, 21 Ekim 2014 - 01 Subat 2015 tarihleri arasında kamu spotumuz ile ulaştığımız kişi sayısı ölçülen kanallarda (KANAL D, KANAL 7, SHOW TV, KANALTÜRK, TV8, STAR TV, FOX TV) 12.747.000’dir.

Yapılan hesaplamalara göre ölçülemeyen 48 kanal (CNN Turk, Digiturk, NTV Spor, Show Turk, CINE 5 gibi) ve tüm diğer mecralarla birlikte ayrıca 10 milyon izleyiciye daha ulaşıldığı tahmin ediliyor. Bu veriler yine medya pazarlama şirketinin hesaplamalarından oluşmaktadır. Bu dev reklam kampanyası ile bir buçuk ay gibi kısa bir zaman dilimi içinde toplam 52 milyona ulaşmıştır. 

Yapılan planlamalar çerçevesinde değeri 1,6 milyon TL olan bu kampanya için dernek sadece 49 bin TL harcamıştır. İlgi ile karşılanan filmin yaratıcı fikri, billboard ve dergi ilanı çalışmaları, ALICE BBDO reklam ajansı tarafından bilabedel olarak hazırlanmıştır. Filmin çekimi ve montajı ise, başta İSTANBULDOGZ adlı ajans tarafından yine bilabedel olarak yapılmış olup filmin müziklerini de Rahman Altın yine bilabedel olarak bestelemiştir.

Destekleri için çok teşekkür ederiz.