TURMEPA - Decathlon Sürdürülebilirlik

Doğa olmaza, spor da olmaz! TURMEPA, Decathlon ile yeni bir işbirliği başlattı! Decathlon, poşet satışlarından elde edilecek geliri TURMEPA’ya bağışlıyor. Decathlon poşet kullanımını azaltmak için DenizTemiz Derneği/ TURMEPA’yla ortak bir projeye başlıyor: Decathlon’dan aldığınız her poşet artık denizlerin kirlenmesini önleyecek!

Türkiye’de 13 mağazasıyla hizmet veren Avrupa’nın en büyük spor perakende zinciri Decathlon, sürdürülebilirlikle ilgili yeni bir projeye başlıyor. 1 Aralık’tan itibaren Türkiye’deki tüm Decathlon mağazalarında, poşet tüketimini azaltmak ve çevreyi korumak için doğada çözünebilen poşetler belirli bir ücret karşılığı satılacak.  Decathlon, küçük boylarının 5 kuruş, büyük boylarının 10 kuruştan satılacağı poşetlerinden elde edilen kazancın yarısını denizlerin temizlenmesi için TURMEPA’ya bağışlayacak. Her 10 kuruş 1 litre deniz suyunun temiz kalmasını  sağlayacak!

TURMEPA, ülkemiz kıyı ve denizlerinin korunmasını ulusal bir öncelik haline getirmek ve gelecek nesillere temiz denizlerin kucakladığı yaşanabilir bir Türkiye bırakmak amacıyla 1994 yılında Rahmi M. Koç'un kurucu başkanlığında Deniz Ticaret Odası ile birlikte kurulmuştur. Hayata geçirdiği projelerle, gerek ulusal, gerekse uluslararası alanda kamuoyunun yakından tanıdığı dernek, 21 yıl içinde Türkiye’nin önde gelen deniz odaklı sivil toplum kuruluşu haline gelmiştir. TURMEPA bugüne kadar hayata geçirdiği proje ve faaliyetlerle çevre eğitimlerini, 16.000.000 öğrenciye sundu; 10.100 eğitimci yetiştirdi; 7.550.000 öğrenciye çevre dersleri vererek denizlerimiz sevdirdi; 52.000.000 kişiye TV programları, kamu spotu ve billboardlarla  ulaştı;  ve sosyal medyada 6.000.000’a yakın kez görüntülendi.

TURMEPA Yönetim Kurulu Başkanı Tezcan M. Yaramancı, “TURMEPA olarak, ülkemiz kıyılarını tehdit eden kirliliğe karşı kendi kısıtlı kaynaklarımızla 21 yıldan beri çalışıyoruz. Bir sivil toplum kuruluşu olarak, yaptığımız çalışmalarla daha geniş bir kitleye ulaşmak ve denizleri koruma bilincini aşılamak için özel sektörün desteğine de ihtiyacımız olmakta. Örneğin Decathlon ile başlattığımız bu önemli proje, kıyı illerimizde hayata geçirdiğimiz sıvı ve katı atık toplama faaliyetlerimizi sürdürmemize destek oluyor.

Poşet alan herkesin temiz denizlerde tuzu bulunacak. TURMEPA’nın yıllardır örnek olduğu bu proje ile, bugüne kadar 30 milyon litre siyah suyun ve 500 bin jumbo boy kadar katı atığın denizlerimize karışmasını önledik. Kirliliği önlemekte şimdi Decathlon da bu gönüllü yarışa katılıyor. Decathlon ile başlattığımız bu işbirliğinin başka şirketlere de örnek olmasını diliyorum. Unutmayın; aldığımız her iki nefesten birini denizlerimiz sağlıyor. Deniz varsa, hayat var. Bu nedenle denizlerimizin temiz kalması, nefes alıyor olması, hayati öneme sahip. Bu duyarlılıkla hareket eden herkese teşekkür ederim”.

Sürdürülebilir kalkınma için inovasyonun büyük önem taşıdığını belirten Decathlon Türkiye ülke Müdürü Boumedienne Boualaoui: “Decathlon markalarının ürünlerinin daha da ekolojik ve kullanıcılar için daha sağlıklı ve güvenilir olmaları için ARGE çalışmalarına büyük önem veriyoruz ve ciddi yatırımlar yapıyoruz. Decathlon olarak sporu çok seviyoruz ve doğada spor yapabilmek için onu korumamız gerekiyor! “ dedi.  Sürdürülebilir kaynaklar kullanarak ekolojik tasarımı standardize etmeyi hedeflediklerini söyleyen Boualaoui; üretim tesislerinde çevre kirliliği azaltmak, özellikle de su kalitesini iyileştirmek için üretim süreçlerini yakından takip ettiklerini ve üretim yaptırdıkları tüm tesislerde yüksek standartlarının olduğunu da ekledi. Sürdürülebilirliğe büyük önem veren Decathlon’un geçtiğimiz aylarda Antalya’da açılan mağazası dünyanın en güvenilir ve geçerli Yeşil Bina Sertifikası olan ‘LEED sertifikası’nı almak için başvuruda bulundu. Decathlon’un yeni mağazalarının türümünde ve ofislerinde sensörlü ve LED ışıklar kullanıyor, güneş ışığının maksimum kullanıldığı mağazalar tasarlanıyor, otomasyonlu havalandırmalar ve aydınlatmalar kullanılıyor. Mağaza çalışanlarına da düzenli olarak enerji tüketimi eğitimleri veren Decathlon, çevreci uygulamalarıyla daha sürdürülebilir bir yaşam için farklı projeler geliştirmeye de devam edecek.

Ürünlerinde kullanılan malzemelerden, mağaza tasarımlarına, üretim tesislerinden tedarik sürecine kadar ekolojik ve sürdürülebilir bir yaklaşım benimseyen Decathlon,  çalışanları ve müşterilerine çevre bilincini aşılamak için şehir içinde bisiklet gibi çevreye zararlı olmayan araçlar kullanmaya da teşvik ediyor!

Ayrıntılı bilgi için: www.decathlon.com.tr